Stappenplan ‘de beste bureaukeuze’

1. Oriëntatie

Bekijk de websites van minstens 6 bureaus zorgvuldig. Hebben zij voldoende ervaring met uw problematiek? Welke professionele mentaliteit stralen zij uit?

2. Kennismaking

Nodig 3 bureaus uit voor een kennismakingsgesprek c.q. bureaupresentatie. De kans is groot dat zij u onderstaande vragen stellen.

Situatie: waarom een nieuw bureau?

Proces: wat zijn de spelregels?

3. Plan van aanpak

Mocht dit gesprek u niet voldoende informatie opleveren voor uw keuze, vraag de bureaus dan om een visie op uw opdracht. Inclusief plan van aanpak en kostenopgave. Die offertes zijn beter vergelijkbaar naarmate u de ‘deliverables’ helder omschrijft en specifiek maakt.

4. Creatief voorstel

Mocht u op basis van staat van dienst, visie, aanpak en kosten nog twijfelen, dan is een creatieve pitch mogelijk een finaal hulpmiddel. Vergoed de verliezers voor hun investering en de winnaar voor het ontwikkelde concept. Creatie is een vak. Een vak dat tijd vergt om tot de beste (strategische) oplossingen te komen.

 

Waarom dit initiatief?